HTML

Eszti konyhája

Sziasztok! Blogom g

Friss topikok

  • pdstudio.info: Ez nem felturbózott, hanem elrontott pizza...bolti pizzaszósz meg trappista sajt? Amúgy nem Margha... (2013.11.03. 23:03) Margaritha pizza felturbózva és almás pite
  • Esztikonyhája: Nyílván, én is azzal szeretem, de mivel a Férjem nem szereti ezért nyílván nem csinálom azzal.... (2013.11.03. 15:04) Marhavadas
  • Esztikonyhája: @kisQtya: Szia! Köszi a hozzászólást, és a tippet is, ki fogom úgy is próbálni :) További jó ol... (2013.10.26. 16:42) Tócsni

Marhavadas

2013.11.02. 11:45 Esztikonyhája

img_1633_1383388154.jpg_359x480

Húha, kicsit elhavazódtam... ezt a kaját még kedden csináltam.

Vadas... melyből bármikor bárhol betegre tudnám magam enni, persze csak ha jól van elkészítve.

Nekünk ez a változat jött be a legjobban:

1kg marhahús ( lábszár, vagy nyak ami szépen szeletelhető), 4 nagy fej vöröshagyma, 4 szép vastagabb fehérrépa, 6 vastag sárgarépa,10-15 szem borókabogyó, 10-15 szem feketebors, egy 450 grammos mustár, cukor, 6 darab babérlevél, 1 tk só,2 dl tejföl ( én ezt általában elhagyom ugyanis enélkül is tökéletesen krémes a mártás, aki a lágyabb ízeket kedveli az használhatja ), kevés olaj

A hagymát apróra vágjuk, és üvegesre pirítjuk az olajban, a fehérrépát megtisztítás után nagyobb darabokra vágjuk, a sárgarépát karikákra. Ha a hagyma üveges beletesszük a répákat és megpirítjuk kicsit őket, a hústz nagyobb darabokban mellé tesszük, kérget pirítunk rá.Jöhet bele a só, a fűszerek, amiket én teatojásba szoktam tenni mert úgy mindet ki tudom nyom nélkül a végén szedni. Felöntjük annyi vízzel, ami épphogy ellepi, és lassú tűzön puhára főzzük a marhahúst.

Ha megpuhult a húsunk, kiszedjük őket egy tálra, kivesszük még a fűszereket és a fehérrépákat, a hagymás sárgarépás levet pedig botmixer segítségével egyneművé turmixoljuk. Ha megvagyunk jöhet az ízesítése, belemegy a mustár,jól megkeverjük, jöhet bele ízlés szerint cukor, valamint akinek szükséges a tejföl.

A húsdarabokat felszeleteljük tetszés szerint, és én tésztával tálaltam, de szokás zsemlegombóccal tálalni. Nálunk csak én eszem meg a zsemlegombócot ezért csak ritkán bajlódok vele. Bármilyen tészta tökéletes lehet hozzá, én most apróra tört makarónival tálaltam a képen látható módon!  :)

 

Jó étvágyat! :)

2 komment

Címkék: marhahús vadas

A bejegyzés trackback címe:

https://esztikonyha.blog.hu/api/trackback/id/tr275611348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eleveeszement 2013.11.03. 10:06:54

A vadas zsemlegombóccal az igazi.

Esztikonyhája 2013.11.03. 15:04:07

Nyílván, én is azzal szeretem, de mivel a Férjem nem szereti ezért nyílván nem csinálom azzal....
süti beállítások módosítása